3102260-american-flag-map

Hur kan ditt företag sälja till den största offentliga upphandlaren i världen: USA? – Seminarie i Marketplace Arena

National Strategies (NSI) tillsammans med Textile Fashion Center, Connect Region

Väst, Marketplace Borås, Inkubatorn I Borås, IUC, Science Park Borås och

Västsvenska Handelskammaren i Borås, bjuder in ditt företag till ett kostnadsfritt seminarium om

hur ni framgångsrikt kan navigera och sälja era tjänster och produkter till den offentliga

sektorn i USA – den största köparen i världen.

Datum och tid: 13 september kl. 10:00 – 12:00, Textile Fashion Center,

Skaraborgsvägen 3, Borås

Agenda:

Svenska företag har mycket att erbjuda USA inom

informationsteknologi, medicinteknik, hälso- och sjukvård,

transport, infrastruktur, säkerhet, försvar, utbildning, hållbara

energilösningar, avfallshantering och andra miljötekniklösningar.

I USA finns 186 000 statliga enheter på delstats-, lokal och federal

nivå som upphandlar produkter, tjänster och teknik för att möta de

olika behoven. Under 2017 kommer amerikanska myndigheter att

köpa tjänster, produkter och lösningar för sammanlagt 1,5 miljarder

dollar. Detta kombineras med de 480 miljarder dollar som USA:s

federala regering spenderar på detsamma i år. 101 miljarder dollar

kommer att användas specifikt till informationsteknik av de statliga

och lokala enheter och den federala regeringen kommer att spendera

81 miljarder dollar på IT.

Talare:

Al Gordon, Fonder & CEO, National Strategies,

Gunilla Girardo, Senior Advisor – Scandinavia, National Strategies

About NSI:

National Strategies (NSI), headquartered in Washington DC, is a state

and local government consulting firm that help companies identify, create, pursue

and capture public sector sales opportunities. NSI has generated over $20 billion

in new revenue for clients since the firms’ inception in 1995. Example of clients:

IBM, Cisco Systems, Tesla, SolarCity, Astra Zeneca, MedImmune, Green Charge

Networks, US Filter, Medtronic, Aramark, Northrop Grumman, Blackboard,

Leapfrog, L1 Identity Solutions, and Motorola. 30% of NSI’s clients are foreign

companies; 30% are large American corporations; and 40% are a mix of mid-sized

companies, private equity and venture capital firms, and foreign governments.

www.nationalstrategies.com.

Anmäl dig här namn, företag kontaktuppgifter

cdlj9jg5vkijqidjn0mb