25yy20wwtcpch3ab_660_1000

Branschdag om nycklarna till tillväxt – Habit Modebranschens Dag 17 maj

Habits seminariedag i maj har temat tillväxt via konsumentens hjärta. Jarno Vanhatapio från Nakd och Johanna Juhlin från Björn Borg är några av modebranschens frontfigurer som talar.
Den 17 maj arrangerar modebranschtidningen Habit en seminariedag i Borås under temat Vägen till konsumentens hjärta – hur möter branschen konsumenten som till syvene och sist är avgörande för tillväxten?

Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till bland andra grundaren av e-handelssajterna Nelly och Nakd, Jarno Vanhatapio. Björn Borgs chef för varumärkeskommunikation, Johanna Juhlin, lyfter frågan om hur man bygger ett varumärke på rätt sätt och i rätt kanaler i dagens snåriga medielandskap.

Louise Klarsten, vd för ColourHouse, talar om hur man förhåller sig till trend, hållbarhet och stil för att nå kunden. Fokus ligger på produkterna, sortimenten och målgrupperna – delar som lätt tappas bort när strategier och jakten på rätt säljkanaler dominerar retail.

Från Nederländerna kommer Marco Wolters, global chef för e-handel och mode hos marknads- och konsumentanalysföretaget GFK. Han lyfter blicken mot konsumenterna Millennials och iBrains som skakar om shoppingmönsterna.

Vidare talar Gina Tricots hållbarhetschef, Johanna Jigmo-Linde, om hållbar utveckling i symbios med modemedvetna konsumenter, och Sigrid Barnekow från Mistra Future Fashion fokuserar på vilka framtidens marknadskriterier kommer att vara.

Under dagen får vi även lyssna till Mini Rodinis nye vd, Johan Larsson, som berättar om varumärkets framgångsresa med hållbarhet och design som främsta ingredienser.

Konrad Olsson, chefredaktör för Plaza magazine, startar en ny marknadsscen för herrmode i Göteborg. Här berättar han hur och varför.

Vad kan modebranschen lära av kosmetikbranschen? Svaren får vi från Glossyboxs vd, Victoria Senkpiel, som avslöjar hur prenumerationstjänsten har kunnat växa till en stor framgång både i Sverige och utomlands.
Medarrangör till Habit Modebranschens Dag är Marketplace Borås och Textile Fashion Center. Fler talare tillkommer.

Den 17 maj närmar sig med stormsteg och över 100 personer har redan anmält sig. Habit Modebranschens dag samlar leverantörer, detaljister och organisationer med anknytning till sko- och modeindustrin för att sätta fokus på brännheta frågor.

Anmäl dig här
9cbaad15-4eb1-4fc9-a704-b907fb329f9d